W ciągu kilku ostatnich lat większość aspektów naszego życia zaczęła się kręcić wokół aplikacji mobilnych. Za pomocą telefonu robimy notatki, kontrolujemy wagę oraz liczymy kalorie. Telefonem robimy zakupy w sklepach internetowych, zamawiamy pizzę a nawet uruchamiamy ogrzewanie domu. Nic więc dziwnego, że w końcu banki wyszły nam naprzeciw – większość z nich umożliwia dokonywanie płatności za pomocą telefonu.

Jak to działa?

Aby móc skorzystać z opcji płacenia smartfonem trzeba najpierw zainstalować aplikacje mobilną banku. To akurat nic trudnego – taką aplikacje ma praktycznie każdy bank i link do niej znajdziemy bez trudu na oficjalnej stronie naszej instytucji finansowej lub przez sklep z aplikacjami (Google Play lub Apple App Store). Aby jednak móc korzystać z możliwości dokonywania zapłaty za pomocą telefonu musimy zabezpieczyć telefon hasłem lub kodem – tego od nas zażąda aplikacja banku.

Na różne sposoby

Płatności telefonem umożliwia tzw. BLIK. BLIK to po prostu polski system płatności, który został uruchomiony z inicjatywy kilku wiodących polskich banków. Dzięki niemu możemy zapłacić za zakupy bez użycia karty kredytowej lub debetowej – sam telefon wystarczy. Zapłacić BLIK-iem możemy na kilka sposobów:

  1. wpisując 6-cio cyfrowy kod, który należy wpisać w terminalu płatności w sklepie – dostaniemy go po kliknięciu w logo BLIK w aplikacji banku. Kod taki jest jednorazowy a jego użycie wymaga potwierdzenia w aplikacji na telefonie;
  2. za zakupy zapłacimy także zbliżeniowo – traktując smartfon jak kartę płatniczą. Do tego celu musimy mieć sprzęt wyposażony w antenę NFC.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.