commercial

Ku swojemu zdumieniu, odkryłam niedawno, że agencje reklamowe powoli odchodzą do lamusa. No może odchodzenie do lamusa to nieco złe słowo – w każdym razie stworzenie reklamy przez młodych zdolnych (lub niestety i nader często – mniej zdolnych) pracujących w wielkich agencjach reklamowych to nie wszystko. Do dobrej kampanii reklamowej potrzebny jest ponoć dom mediowy.

Mikołaj od Cola Coli

Tego pana nie trzeba chyba nikomu przedstawiać- reklama, którą koncern Coca-Coli zawojował Świat
źródło: http://www.multilingualliving.com/

Więcej niż reklama

I to właśnie o tworze jakim jest dom mediowy usłyszałam po raz pierwszy (człowiek się w końcu całe życie uczy). Czym jest ów twór? Domy mediowe (wg niektórych źródeł domy medialne) to takie przedsiębiorstwa, które zajmują się ogarnianiem kampanii reklamowej w całej przestrzeni medialnej. W uproszczeniu -zajmują się planowaniem rozmieszczenia reklam w poszczególnych mediach (zarówno tych tradycyjnych, jak i społecznościowych), a także szeroko rozumianej przestrzeni publicznej (pamiętacie internetową stronę „Świat Danio”?).
Domy mediowe zajmują się także wszelkimi badaniami – na przykład zasięgu lub skuteczności poszczególnych kampanii reklamowych. Nieźle, prawda?

Grunt to dobry pomysł
Kowboj z reklamy Marlboro

Dzięki temu kowbojowi miliony mężczyzn na całym Świecie przekonało się do papierosów z filtrem
źródło: http://uinterview.com/

Można by odnieść wrażenie, że rola agencji reklamowych faktycznie zeszła do podziemi i obecnie pełni funkcję marginalną. Ale to nieprawda – bądźmy szczerzy, kiepskiemu pomysłowi na kampanię reklamową nie pomogą nawet światowej klasy specjaliści od marketingu. Co prawda kiepskie reklamy pamiętam tak samo dobrze jak te genialne (które wręcz chciałoby się obejrzeć raz jeszcze) ale w moim przypadku (pośpiesznie przeprowadzona pośród moich znajomych statystyka dowodzi, że nie tylko w moim) beznadziejna kampania powoduje zniechęcenie, a wręcz obrzydzenie do produktu oraz konkretnej marki.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.