Ford Fiesta

Żeby nie było, że robię z Shrm bloga kosmetycznego i szafiarskiego, dziś będzie w końcu coś z zakresu motoryzacji. Zbliża się bowiem lato (choć pogoda za oknem uparcie na to nie wskazuje), a wraz z latem nieuchronnie zwiększona częstotliwość używania samochodowej klimatyzacji. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że nasze filtry przeciwpyłkowe (zwane tez kabinowymi) pracować będą na zwiększonych obrotach. Upewnijmy się więc już teraz, że posłużą nam bezawaryjnie przez cały sezon (nikt przecież nie chce wdychać powietrza ze spalinami lub pleśnią).

Ale po co filtr?

filtr FordCzy filtr przeciwpyłkowy jest naprawdę taki ważny? Tak! Jak już zasugerowałam wyżej, to właśnie dzięki temu małemu szpejowi powietrze dostające się do naszego samochodu jest oczyszczone ze spalin, kurzu, pleśni i innych gratisowych składników naszego powietrza. Filtr tez pomaga usuwać nieprzyjemne zapachy z wnętrza samochodu. Jak każdy filtr, tak i kabinowy ulega zużyciu, należy więc dbać o jego regularną wymianę.

Bez węgla ani rusz

Dobry filtr przeciwpyłkowy to taki, który składa się z trzech lub nawet czterech wartsw dobrej jakości. Pierwsza warstwa – zatrzymuje te największe cząstki zanieczyszczeń, druga warstwa – higroskopijna – wyłapuje bakterie i drobne pyłki, trzecia ma natomiast za zadanie stabilizować filtr. A co z warstwą numer cztery? Tę mają nie wszystkie filtry, warto jednak podczas zakupu filtru kabinowego wybierać właśnie te, które ją posiadają. Jest to warstwa aktywowanego węgla, która wyłapuje szkodliwe gazy.

Dobry i sprawny filtr przeciwpyłkowy to sprawa nie tylko naszego zdrowia i samopoczucia, źle działają filtr wpływa negatywnie na pracę dmuchawy i w skrajnych przypadkach może doprowadzić do jej przegrzania (a nawet spalenia silnika).

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.