programy lojalnościowe

źródło: www.thinkglobalresearch.com

Do napisania tego postu skłoniły mnie ostatnie rozmowy ze znajomymi, z których jeden zamierza właśnie rozkręcić własną firmę, a drugi ma już niewielki interes 🙂 Do rzeczy – dysputa dotyczyły programów lojalnościowych. Jak się okazało, nie wszyscy uważają, że są one w ogóle potrzebne, jednak z drugiej strony – potrafią bardzo skutecznie przywiązać do danego biznesu i klienta, i pracownika.

Mówiąc w dużym skrócie taki program lojalnościowy polega na tym, że klient – na przykład dużego marketu czy stacji benzynowej, a raczej ich całej sieci – kupując/tankując zbiera punkty, które potem może wymienić na coś – na przykład na zniżki na określone usługi albo jakieś prezenty, rzezy, które można za te punkty sobie wybrać. Z pozoru nie wydaje się to niczym rewelacyjnym – ot wszystko teraz można kupić, a rzeczy typu maskotka czy darmowy długopis mało kogo interesują.

Rzecz jednak w tym, że oferta promocyjna jest zwykle dużo większa – na tyle obszerna, że mozolne choćby zbieranie punktów się opłaca, bo potem wymienić można je na coś, co po pierwsze starannie wybierzemy sobie sami, a po drugie – coś, co ma całkiem sensowną wartość. Lub po prostu jest użyteczne lub ładne – jak choćby maskotki dla dzieci dawane w sieciach Żabka. Były fajne, a dzieci je chciały, więc ludzie zbierali nalepki.

Co ciekawe, nie musimy już sami przejmować się i zajmować organizacją tego rodzaju promocji. Mamy od tego całe firmy outsorcingowe – tak, ktoś zwietrzył w tym niezły biznes. Jest na przykład wielka platforma z programami lojalnościowymi Ready (http://www.programready.pl/), gdzie ofertę rzeczy do wyboru wybiera się online, klikając po prostu na różne przedmioty lub całe programy lojalnościowe, i dodając je do koszyka. Mogą to także zrobić sami klienci, którzy mają do wyboru bardzo różne prezenty i usługi spośród aż 39 tysięcy nagród. Wydaje się zresztą, że tego typu outsourcing ma się w naszym kraju coraz lepiej – ale to temat na osobną dyskusję…

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.