reklama i biznes
Praca w branży reklamowej jawi się laikom zazwyczaj jako pasmo niekończących się imprez, wypadów kulturalnych i spotkań z ludźmi z czołówki polskich i zagranicznych gazet. Ten, całkiem mylny, wizerunek wykreowany został przez amerykańskie filmy i seriale (a jakże!), a przyczynił się do niego pozorny luz i kreatywność jaka cechuje pracowników tej sekcji gospodarki. W rzeczywistości tego typu praca nacechowana jest nerwami, goniącym terminami i niesamowitą presją.
Łatwo dostać, łatwiej stracić

W branży reklamowej nie ma co liczyć na ciepłą, biurową posadkę. Pracę w agencji jest dostać stosunkowo łatwo, jeszcze łatwiej i szybciej można ją stracić. Niektóre firmy zdecydowanie stawiają na młodych, świeżo zatrudnionych pracowników licząc na ich świeże spojrzenie, pomysły i brak wypalenia zawodowego. Aby się więc utrzymać w branży, trzeba być naprawdę wybitnym w swojej dziedzinie.

logo Mediacom

Mediacom to znany i nagradzany dom mediowy

Czy się nadajesz?

Idealny pracownik agencji reklamowej to człowiek o wysokiej odporności na stres, zorganizowany i kreatywny. Pracując w takim miejscu liczyć się trzeba z ciągłą walką zarówno o klienta, jak i z klientem – podstawy psychologii i umiejętność przekonywania innych do swoich racji doskonale się tutaj przydają.

Fachowcy wśród fachowców

Jeszcze ciekawiej wygląda praca w domach mediowych. Tutaj już trzeba być niezłym fachowcem – panować trzeba dosłownie nad wszystkim i znać zasady kierujące statystycznym obywatelem wiedzieć kiedy włączy telewizor a kiedy przeczyta reklamę w gazecie (przypominam, że domy mediowe zajmują się, w dużym uproszczeniu, planowaniem i zakupem kampanii reklamowych w mediach). Ba, pracownik domu mediowego musi być na bieżąco nawet z pogodą (to nie żart – analizy wykazują, że poprawa pogody wpływa na zmniejszenie oglądalności telewizji, a co za tym odzie i reklam).

scena z reklamy

Grand Prix konkursu Effie Awards 2016 otrzymała agencja odpowiedzialna za kampanię „Wszyscy przechodzą do Play”

Brzmi przerażająco? Być może – ale to właśnie dzięki temu zatrudniając agencję reklamową lub wyspecjalizowany dom mediowy możemy liczyć na marketingowy sukces.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.