„Re” - czyli naprzeciw oraz „clamare”, czyli hałasować [ to dwa łacińskie słowa, które złożyły się na znany nam dzisiaj termin reklamy. Jak wskazuje etymologia słowa, „reclamo” to wynalazek znany już ludom starożytnym. Dzisiaj powszechnie stosowana, obecna wszędzie, często spotyka się z naszą niechęcią. Trafiają się jednak prawdziwe perełki oraz reklamy, które spokojnie zasługują na miano sztuki. Czasami zaskakują, czasami odwołują się do emocji, wywołują wzruszenia lub śmiech. Przyjrzyjmy się więc reklamom obok których nie sposób przejść obojętnie.

Pony czy Muscle?

Jak równocześnie złożyć urodzinowe życzenia największemu konkurentowi, wbić mu szpilę, podkreślić jakość i zasugerować wyższość swojego produktu oraz rozbawić klientów? Na to pytanie najlepiej spytać specjalistów od marketingu koncernu Chevrolet. Do tradycji tej firmy należy bowiem coroczna kampania reklamowa, w której składa urodzinowe życzenia nie komu innemu, a swojemu wielkiemu rywalowi o serca i garaże Amerykanów – Fordowi Mustangowi.

Walka trwa już 55 lat i z tej okazji Chevrolet postanowił przypomnieć kto tu należy do kategorii pony car…

Na rodzimym gruncie

Na uwagę zasługują świąteczne reklamy naszego rodzimego Allegro. Co roku, w okolicy świąt Bożego Narodzenia ich kampania reklamowa budzi szereg emocji. A to widzimy starszego pana mozolnie uczącego się języka angielskiego tylko po to, żeby móc porozmawiać ze swoją obcojęzyczną wnuczką (ta reklama zdobyła nawet nagrodę w Cannes w 2017 roku), a to z kolei jesteśmy świadkami samotności starszego człowieka, dla którego dzieci nie znalazły czasu w Wigilię.

Bo kobiety też potrafią!

Znana doskonale wszystkim sportowcom firma Nike w swoich reklamowych spotach odwołuje się często do siły kobiet. Kobiety w ich reklamach są silne, walczą na sportowej arenie z mężczyznami nierzadko zostawiając ich daleko w tyle oraz łamią wszelkie stereotypy. Ciche, kruche i zalęknione? Nic z tych rzeczy – silne, odważne i kochające sport oraz rywalizację!

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.