Reklama dźwignią handlu – jak głosi stare, polskie powiedzenie. To właśnie reklama nakręca sprzedaż i generuje popyt. Ale, żeby reklama była skuteczna nie wystarczy zwykłe ogłoszenie w gazecie lub nudny spot reklamowy jakich wiele – reklama musi przyciągnąć, zainteresować i zaintrygować potencjalnego nabywcę oraz pozostać w jego pamięci na dłużej.

Najbardziej znane polskie reklamy to te, które mają własnych bohaterów – zabawne i nietuzinkowe postacie, których losy śledzimy z zainteresowaniem, takie jak choćby Serce i Rozum lub pracownicy pewnej znanej sieci telefonii komórkowej powodowały, że z niecierpliwością oczekiwaliśmy na kolejne „odcinki”.


Doskonałym i często stosowanym zabiegiem marketingowym jest zaproszenie do udziału w reklamowym spocie osób znanych i, nade wszystko, lubianych – zazwyczaj chętniej sięgamy po produkty, za których jakość ręczy nam ktoś znany.


Nietuzinkowy pomysł – czyli taki, o którym się mówi się jeszcze długo po zakończeniu emisji pasma reklamowego, jak choćby słynna reklama Volvo z małą dziewczynką w roli…kierowcy.


Piękno wizualne – czyli mało słów a dużo zapierających dech w piersiach obrazów: górskie widoki, słynne zakątki świata i piękne kobiety zawsze robią wrażenie.


Kontrowersje – to znany sposób na wywołanie medialnej dyskusji. W tym przypadku panuje zasada – nie ważne jak, byle o nas mówili. Tego typu reklamy często bazują na skrajnych, nie do końca poprawnych politycznie poglądach i zazwyczaj budzą negatywne emocje.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.