planowanie mediów

Raz na jakiś czas zdarzają się kampanie reklamowe zapadające w pamięć. Śmieszne, wywołujące refleksję, wzruszające lub po prostu nietuzinkowe. Równie często, o ile nawet nie częściej, polskie media zalewane są kiepskimi kampaniami reklamowymi.

Jestem miłośniczką świetnych reklam – lubię kiedy jestem zaskakiwana, kiedy reklama ma w sobie to przysłowiowe „coś”. I coraz częściej się zastanawiam czy zrobienie świetnej kampanii reklamowej – z doskonałymi telewizyjnymi spotami, przyciągającymi oko billboardami i radiowymi reklamami, które da się słuchać – jest naprawdę takie trudne?

Ogłoszenia w mediach

Planowanie mediów to kluczowy element kampanii reklamowej

Nie łatwe, ale możliwe

Fakt, planowanie mediów oraz tworzenie kampanii reklamowych nie jest łatwym kawałkiem chleba. Trzeba przewidzieć reakcje potencjalnych klientów, przyciągnąć uwagę ludzi do reklamowego produktu i przede wszystkim – całość musi być zaplanowana tak, żeby stanowiła spójność. Nie jest to jednak niewykonalne – coroczne festiwale reklam oraz liczne reklamy zagraniczne udowadniają, że dobrze przemyślana reklama jest w zasięgu ręki.

Nudy w reklamie

Dlaczego więc w polskiej telewizji, radiu i gazetach brakuje reklam z polotem? Czasami mam wrażenie, że polskim firmom reklamowym brakuje odwagi, żeby zrobić coś co wykracza poza ogólnie przyjęte schematy. Obawiają się kontrowersji, które mogą narosnąć wokół kampanii odbiegających od społecznych wytycznych lub po prostu brakuje im pomysłów.

reklama telewizyjna

Ciekawa i śmieszna reklama zapada w pamięć na długo
źródło: https://www.videouniversity.com

Przydałoby się trochę polotu

Często to reklamodawcy narzucają ograniczenia – wydaje im się, że tradycyjna forma reklamy (za to nudna) przyciągnie większą rzeszę klientów. Błąd! Specjaliści twierdzą, że lepsze efekty osiąga się poprzez spoty reklamowe pełne humoru, z ciekawą ścieżką muzyczną – czyli po prostu takie, które zapadają w pamięć.

Może więc warto czasami zdać się na nieco bardziej nowoczesnych i mniej tradycyjnych speców od planowania mediów i reklamy.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.