Aparat fotograficzny

Jak Cię widza, tak Cię piszą – to przysłowie zna każdy. Powtarzała je wielokrotnie mama zakazując nam modnego (i właściwego naszym zdaniem) ubioru, który nie zawsze wpisywał się w kanony obowiązujących standardów. I choć w dzisiejszych, nowoczesnych czasach mało kto bierze sobie tę maksymę do serca (patrząc na niektóre pomysły modowe stwierdzam, że „szkoda”), to w niektórych aspektach nadal obowiązuje tzw. wizerunek.

Prawdziwy artyzm

Fotografia reklamowa (Poznań i tamtejszą ekipę Flash Group pozdrawiam i polecam) jest jedną z dziedzin gdzie liczy się właśnie to, co widzimy. Dobra fotografia reklamowa potrafi ukazać mało ciekawy i nudny produkt, zachęcić do jego zakupu lub chociaż przyjrzeniu mu się z bliska. Do lamusa odeszły proste, siermiężne fotografie znane nam z minionego już okresu PRL. Dzisiaj, żeby zareklamować produkt, usługę lub wydarzenie trzeba być prawdziwym artystą. Do konsumentów trafia najpierw obraz, potem treść. Dlatego też, chwytliwe, ciekawe zdjęcie to podstawa sukcesu.

podwodna moda

Dobra fotografia reklamowa to sztuka

Niełatwa to sztuka

Fotografia reklamowa to trochę niewdzięczny temat. Z jednej strony – mnóstwo wyzwań, z drugiej – trzeba umieć przewidzieć trendy i zachowania konsumentów. Jakie zdjęcie do nich najbrzydziej przemówić, co ich zachęci? Równocześnie, trzeba pamiętać, żeby nie przedobrzyć z „artyzmem” fotografii – cały czas musimy pamiętać, że naszym głównym modelem jest konkretny produkt i to jego mamy ukazać w całej (i do tego pozytywnej) okazałości.

Kilka przypraw

Fotografia reklamowa ma zachęcać

A z przykładami fotografii reklamowej „Flash Group możemy zapoznać się tutaj: http://flash-group.pl/blog/fotografia-produktowa/

Źródła grafik: http://www.discoversouthken.com, http://www.blurmediaphotography.com/, http://www.sarahkeenancreative.com
Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.