Tradycyjne, tłuste wigilijne potrawy u babci, proszony obiad bożenarodzeniowy u cioci, do tego mnóstwo deserów, trochę świątecznego grzańca i miłe wieczory przed telewizorem – grudniowe święto zdecydowanie nie sprzyja utrzymaniu sylwetki oraz fizycznej formy. Teoretycznie, podczas tych kilku wspaniałych dni, nie jesteś w stanie przytyć zbyt wiele – w praktyce, po powrocie do powszedniej rzeczywistości nasze ciało jest wzdęte, ociężałe i w kondycyjnej depresji. Jak więc wrócić do formy po świętach Bożego Narodzenia?

Powrót do formy

  • Dzień lub dwa diety opartej na warzywach i nie tłustym białku pomoże pozbyć się nam wody z organizmu. Te dwa, no może trzy, kilo więcej na wadze to skutek spożycia większych niż zazwyczaj ilości soli, cukrów rafinowanych i węglowodanów. Na szczęście tego balastu łatwo się pobyć – wystarczy tylko kilka dni nieco zdrowszego i bardziej lekkiego jedzenia. Nie zaszkodzą również warzywne soki oraz smoothies.
  • Nie zapominaj o nawodnieniu organizmu! Po świątecznym obżarstwie (i picu) nasz organizm wręcz marzy o hektolitrach wody. Do tego dołącz ziołowe i zielone herbaty. Lepiej przez jakiś czas ograniczyć spożycie mocnych czarnych herbat, kawy i alkoholu.

  • Warto, choć przez chwilę, zrezygnować z jedzenia „na mieście” – jedząc gotowe posiłki nie jesteśmy w stanie kontrolować spożycia soli, cukru i tłuszczów – a tych w fast foodach i gotowym jedzeniu nie brakuje.
  • Zapomnij o głodówkach! Lepiej postawić na zdrową, zbilansowaną dietę. Jeśli poprzesypujesz, kontroluj przy tym limit kalorii. Jeśli jednak Twoim problemem jest tylko poświąteczna superata – samo kontrolowanie jakości posiłków powinno wystarczyć, aby bez problemu zmieścić się w sylwestrową sukienkę.

powrót do formy

  • Wykorzystaj każda chwilę na relaks – wbrew pozorom, po całym tym świątecznym maratonie, organizm nie jest wypoczęty. Kilka odstresowujących chwil na odpoczynek dobrze mu zrobi. A jeśli połączysz to z lekkim wysiłkiem fizycznym (np. spacerami), to tylko lepiej.
  • Do formy wracaj stopniowo. Zapomnij o wyciskaniu ciężarów dzień po obchodach Bożego Narodzenia. Nie jesteś na to gotowa, ani Ty, ani Twój organizm. Lepiej postawić na spacery, jogę i lekkie ćwiczenia aerobowe.
Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.