Pisałam zdaje się ostatnio o marzeniach. Kto z nas bowiem nie lubi pomarzyć? Nie ukrywam, że marzenia mam dość jak na dziewczynę nietypowe: fascynuje mnie wszystko to, co wiąże się z markowymi, pełnymi klasy, dużymi autami. Najlepiej jeszcze, by mało paliły i dało się je kupić na raty. Taka jest nowa Skoda – klasa sama w sobie.

Najpierw trochę tzw. backgroundu. Zwykło się uważać, że dobre i szybkie, co nie zawsze zresztą musi się ze sobą wiązać, są auta niemieckie, francuskie, amerykańskie, generalnie zachodnie. A model Skody Superb iii to oczywiście, jak i w przypadku wszystkich aut tej marki, samochód wyprodukowany od początku do końca w Czechach. Kto by pomyślał, nie nie?

Skoda istnieje mniej więcej od 1985 roku i została oryginalnie założona jako firma produkująca motocykle. Z czasem jednak jej właściciel rozwinął działalność na stosunkowo jak na owe czasy niedrogie i sprawne, a przy tym w pełni europejskie – stąd też prawdopodobnie zresztą niewysokie koszta produkcji. SKODA AUTO a.s. należy wprawdzie obecnie do grupy Volkswagena, ale auta, w tym opisywana tu Skoda Superb 2015, są nadal montowane w „naszej” części Europy – w każdym razie tak zapewnia firma.

Tak naprawdę pierwszy model Skody Superb 1 pojawił się w sprzedaży już w roku 2001 i szybko podbił wiele serc miłośników motoryzacji. Obecnie promowany i produkowany flagowy model Skody 3, czyli Superb z 2015 roku, różni się od niego jednak znacznie – jest oczywiście o wiele nowocześniejsza, przestronniejsza, ma lepszą moc i więcej wariantów do wyboru. „Trójka” to ciągle auto klasy średniej, co nie jest jednak dla mnie wadą, bo oznacza, że możemy sobie na nią pozwolić. Samochód jest zbudowany na bazie płyty koncernu Volkswagen AG o nazwie MQB. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji Skoda Superb 3 jest również typowym liftbackiem. Nie posiada jednakże – i to być może jedyna jej poważna wada – innowacyjnego systemu otwierania bagażnika, który okazał się za drogi w produkcji. W stosunku do poprzednika ma za to większy rozstaw osi, wynoszący 2841 mm. Jednocześnie trochę skrócono jej przedni zwis, przez co także wnętrze auta jest bardziej przestronne.

Do oglądania i kupowania już w marcu!

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.