Dwa litry płynów dziennie to, według lekarzy i dietetyków, absolutne minimum jakie powinien spożywać dorosły człowiek. Ilość ta ulega zwiększeniu jeśli jesteśmy osobami pracującymi fizycznie lub uprawiającymi intensywne sporty. O zwiększonej podaży płynów powinniśmy również pomyśleć latem, wtedy gdy upały dają się najbardziej we znaki. Unikać jednak należy alkoholi, mocnych herbat (zarówno zielonych, jak i czarnych) i kawy. Co więc pić, gdy zwykła woda zaczynam nam już wychodzić przysłowiowym bokiem? Oto kilka propozycji.

Napój z soku z jęczmienia – antyczne remedium na wszystko. Z dodatkiem miodu i cytryny stanowi bardzo zdrową i smaczną alternatywę dla słodzonych i sztucznie aromatyzowanych soków.

Sok z arbuza – umówmy się – nie ma w tym kraju osoby, która nie przepadałaby za smakiem tego letniego owocu. Wystarczy zmiksować miąższ arbuza i dodać nieco wody a już odświeżający i mocno nawadniający napój gotowy.

Lemoniada to, to za czym przepadają zarówno dzieci, jak i dorośli. W wersji domowej zawiera mało (lub wcale) cukru, za to jest bogata w makro i mikroelementy. Do tego codziennie możemy zmieniać jej smak – ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Woda kokosowa – ten naturalny napój zawiera więcej składników makro i elektrolitów niż większość dostępnych na rynku napojów elektrolitycznych. Jeśli nie przepadamy za jej dość oryginalnym smakiem możemy zdecydować się na jeden z wariantów smakowych lub samemu podretuszować jej walory smakowe.

Mrożona herbata – to prawdziwy klasyk pośród letnich napojów. Żeby jednak była wartościowym napojem musimy przygotować ją samodzielnie. Do jej sporządzenia wystarczy słaby napar herbaciany (doskonale sprawdzają się herbaty owocowe), nieco miodu i, opcjonalnie, sok z cytryny, limonki lub pomarańczy.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.