działania marketingowe

media społecznościowe

Kiedyś było prosto – wystarczyło krótkie ogłoszenie lub nieco większa reklama gazetowa, do tego krótki spot telewizyjny i radowy i już – cała kampania reklamowa zamykała się w kilku banalnie prostych krokach. Dzisiaj już nie ma tak łatwo – proste środki nie wystarczą. Firmy muszą być stale obecne w mediach (a i tych jakby więcej niż choćby dziesięć lat temu) i świadomości społeczeństwa. Cały proces marketingowy to droga żmudna i kręta, wymagająca sporych nakładów finansowych i fachowców z różnych dziedzin. Na szczęście wszystko to ułatwiają agencje komunikacji marketingowej.

Po co to?

Agencje komunikacji marketingowej to takie sprytne twory, które zajmują się całokształtem przekazywania informacji o kliencie za pomocą kanałów medialnych. To właśnie one stoją za wszelkimi piknikami, eventami, targami, festynami, no i oczywiście, za całokształtem informacji jaka przepływa na temat klientów w mediach – tych tradycyjnych oraz tych nowszych – społecznościowych.

Reklama to za mało

komunikacja marketingowa

Schemat komunikacji marketingowej
źródło: http://dormark.strefa.pl

Czemu „zwyczajne” agencje reklamowe już nie wystarczą? W dobie współczesnych mediów i gigantycznej ilości przepływających w nich informacji, proste kampanie reklamowe przestały wystarczyć. Teraz trzeba w mediach zaistnieć. Mają to umożliwić różnorodne wydarzenia, którym patronują reklamodawcy, konkursy, sponsorowanie wydarzeń kulturalnych a nawet tworzenie aplikacji na smartfony oraz tablety.

Przy rosnących potrzebach komunikacyjnych i konkurencji agencje komunikacji marketingowej muszą się wyróżniać sprytem, dobrze wykształconymi i obrotnymi fachowcami i, przede wszystkim, niesamowitą kreatywnością i zdolnością przewidywania zachowań klientów.
Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.