reklama napis

Mawiają, że reklama to dźwignią handlu – trudno się z tym nie zgodzić. Na odpowiedniej reklamie, marketingu i wszystkim tym co kreuje wizerunek produktu opiera się cały Świat. Reklama nas otacza – reklamują się producenci, reklamują się sprzedawcy, w końcu – my sami reklamujemy się otoczeniu. Ale mało kto zdaje sobie sprawę, że współczesna reklama to nie tylko chwytliwe hasło na billboardzie lub udany spot reklamowy w telewizyjnym paśmie. W dobie mediów społecznościowych mocno angażujących się w nasze życie, reklama stała się potężnym narzędziem handlowym i sporym wyzwaniem marketingowym.

media drogowskaz

Nowoczesne kampanie

Kiedyś było prosto – wystarczyło ogłoszenie w kolorowej prasie oraz prosta reklama w telewizji lub radiu. Dzisiaj kampania reklamowa to prawdziwa batalia o przyciągnięcie uwagi klienta, na którą składa się nie tylko zaprojektowania spotów billboardów, ułożenie chwytliwych haseł i wyreżyserowanie filmów reklamowych ale także tzw. planowanie mediów.

Planowanie mediów

Pod tym tajemniczo brzmiącym pojęciem kryje się cały proces planowania emisji i rozłożenia reklam w mediach. Planowanie mediów to szeroko zakrojone działania mające na celu jak najlepsze rozplanowanie spotów reklamowych, rozmieszczenie reklam w gazetach i przeprowadzenie odpowiedniej kampanii w mediach społecznościowych oraz blogosferze.

planowanie mediów

źródło: https://notatek.pl

Planowanie u fachowców

Najczęściej całym planowaniem zajmują się specjalne firmy zwane domami mediowymi – to oni wyspecjalizowali się przez ostatnie lata w planowaniu oraz zakupie mediów i to najczęściej im powierza się największe polskie oraz światowe kampanie.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.